måndag 12 oktober 2009

Samma sak varje år


Tänk att vissa saker alltid kommer som en överraskning. En sån sak är bl a första halkan och som jag upptäckte i morse att det blir mörkare på hösten.
Jag kan för mitt liv inte fatta hur folk inte ser till att cykellysen fungerar och att alla reflexer finns där de ska. Höll på att krocka med flera cyklister i morse pga att jag inte såg dem när jag cyklade till jobbet.
Det är för mig lika korkat att inte använda cykellysen och reflexer under den mörka årstiden som att inte använda cykelhjälm. På ren svenska anser jag att man är lite lågbegåvad när man inte gör det. Jag är säker på att en förstörd frisyr eller ett töntigt utseende inte känns så dumt i jämförelse med de skador som kan bli bestående i hjärnan vi en olycka, om man ens överlever.

Nä, på med hjälmar och reflexvästar och cykellysen så hjälps vi alla åt att nå nollvisionen med döda i trafiken.

1 kommentar:

  1. Japp och sätt på vinterdäcken i god tid..alla vet att det kan komma snö och blixthalka vid dessa tider. för att inte tala om alla dessa dårar som kör med blankslitna däck för det inte är kul att lägga ner pengar på bra gummi. Jag vill inte möta och köras ihjäl av någon som inte förstår värdet i den livförsäkringen

    SvaraRadera