måndag 19 oktober 2009

Jag är bara så glad just nu

Livet är underbart.
Fredagen avnjöts tillsammans med tre underbara kvinnor som var för sig är helt fantastiska och ihop blev det som en julafton för själen. Jag är välsignad med väldigt underbara vänner. Ingen nämn ingen glömd.
Helgen efter det så handlade det om jobb, även om lördagen var lite seg efter allt för mycket vin i fredags. Bra gäng att jobba med så det gick som en dans. Söndag eftermiddag tillbringades i tvättstugan sen innan det blev dags för mys med mannen. Jag är väldigt trött och sliten just nu, men han är verkligen en axel att luta sig mot. Han lyssnar och ger mig kraft bara med att finnas. Fattar inte hur jag orkade med allt innan jag hade honom i mitt liv.
Ser fram emot min långledighet nu i veckan så då ska jag ladda om batterierna så jag inte är så sliten.

I morse fick jag ett mail som gjorde att mina batterier blev lite kickstartade. Jag fick ett mail från de kommunala bostadsbolaget med besked om att jag fick lägenheten jag var och tittade på i fredags. Det känns fantastiskt. Insåg snabbt att 1/1 inte är världens bästa dag att ragga flytthjälp på så jag inledde direkt en förhandling. Jag får behålla gamla lägenheten till 15/1 så nu är det lugnt på den fronten. Ringde syrran och frågade om hon var intresserad av en flyttstädning, det var hon. Ännu en börda från mina axlar. Svågern svarade ja på att hjälpa till att bära möbler vid flytt. Nu ska jag ha fatt på ett par armar till sen ska jag ragga kartonger. Ska redan nu börja rensa skräp. I princip hela gästrummet ska till tippen så det kommer att försvinna mycket redan där. Sen kommer det blir tre högar kvar: skräp, loppisvaror och behålla.

Sitter bara och ler just nu och väntar bara på att kunna börja rensa, men just nu måste jag ägna nån timme åt fackligt arbete via mailen. Det är lite kul det med, men nu har jag sparat lite för mycket till sista minuten. Inte bra gjort av mig, ska skärpa mig. Nu är det deadline så det är bara att köra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar