onsdag 4 november 2009

Tänk vad tiden går

I morgon är det äntligen dags. Resan som vi planerat sen i augusti ska bli av. Lämnar Öret på förmiddagen och ska tillbringa eftermiddagen i Stockholm med AM. Lunch, fika och en massa tjöt innan vi äntrar båten och det är party som gäller. Som vanligt har jag gjort mig en liten inköpslista. Ska fylla på barskåpet med lite gotta samt lite godis kommer det bli. Fazers 72% choklad är nog den godaste som finns så jag måste storhandla lite.

Helgen som följer är lite höljt i dunkel, men är vädret bra blir det nog sommarstugan. Jag köpt ett par värsting stövlar. Enligt reklamen ska de hålla värmen ner till -30 grader samt att de är vattentäta. De och ett underställ i 100% ull är mina senaste klädinköp. Inte så mycket glamour men jag kommer vara varm i vinter.

Vädret är grått och de utlovar snö framöver och det känns som kvällen när man sluta jobbet klockan 16. Lever i pyjamas när jag inte är på jobbet. Tur att jag har min stundande flytt att se fram emot. Det ska bli så kul, ser mer fram emot det än julen faktiskt. Plockar och fixar, skriver listor och planerar. Jag menar bara det är ju som julafton för mig. Jo jag vet att det är två månader kvar men jag är sån till naturen, inget att göra åt.

Nu är mannen också vaccinerad så jag kan vara lugn för att de allra flesta i min närhet inte kommer att bli allvarligt sjuka framöver. Börjar tröttna på svininfluensa debatten. Den börjar förlora alla propotioner. Skrämsel propaganda både för och emot vaccin. Jag anser fortfarande att smittskyddsläkarna är de vi ska lyssna på, de måste i rimlighetens namn ha mer kunskap om detta än Aftonbladet och Expressens reportrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar