torsdag 19 november 2009

Lever i min bubbla

All ledig tid går åt till flytten nu. Fick veta i veckan att jag får nyckeln redan mellan jul och nyår. Lastbil fixad till de stora grejerna, får låna mannens bil till att börja köra kartonger med. Börjat packa på allvar. Hela gamla gästrummet rensat så jag kan ställa in färdigpackade kartonger där. Skräpet ska i väg till soptippen så snart mannen har tid att hjälpa mig, sen han gick tillbaka till dagschema så är vi i ofas igen. Kan tyckas att jag är tidig av mig men jag har faktiskt inte så mycket ledig tid för packning framöver. Jobbar, ska till Vadstena nästa helg, årsmöte på fredag, julfirande med min familj och sen med mannens, det blir lite sporadiska lediga dagar när jag kan ägna mig åt packning på heltid. Vill inte tömma allt heller för jag vill inte leva i kartong, men samtidigt vill jag packa klart. Konflikt. Har i alla fall börjat tömma skåp och slänga skräp. Hittar saker i skåp och lådor som jag inte vet varför jag sparat och i vissa fall vet jag inte ens vad det är. I dag blir det packning på förmiddagen innan jag ska i väg och jobba kväll.

Börjat planera lite för vårt 1 års firande. Vill göra något nice och långt framskridna planer finns, de är inte riktigt klara än så jag väntar med detaljer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar