måndag 9 november 2009

Ljus i mörkret

Höstmörker och temperaturen är på väg mot nollan. Vinterkläder framplockade och det börjar bli kallt att cykla. Känns som om jag skulle kunna sova hela tiden och bara gå runt i mjukisbrallor de stunder jag är vaken.

Haft en fyra dagars ledighet som varit omväxlande. Torsdag tog jag tåget till Stockholm för kryssningen till Åbo. AM mötte mig på centralen och vi gick direkt och käkade lunch. Det vill säga vi startade festandet där och då. Sedan pågick det till tre på natten. Det var så himla kul. Träffade en massa människor jag inte sett på länge och en massa människor jag aldrig träffat. Kryssningen bjöd dessutom på lite mat och shopping. Fick med mig lite flytande godis hem och en massa mörk choklad som är underbar. Fredagen var lite seg, trögstartad, men det gick i alla fall. Var avundsjuk på mina vänner som bor i Stockholm, för när de var hemma hade jag en två timmars tågresa framför mig.

Lördag ringde klockan tidigt och vi for i väg till sommarstugan. Mannen skulle fiska med en kompis och dennes son, men dottern hade ingen flytoverall så hon skulle vara i min vård under dagen. Jag var fortfarande trött efter kryssningen så jag hade gärna sovit lite middag men 7-åringar sover inte middag. Synd. Vi ägnade dagen åt ett besök på chokladfabriken och leksaksaffären. Hon pratade i princip oavbrutet hela dagen. Någon tecknad film på tv fick henne att vara tyst i ca en halvtimme annars var det fullt ös. Efter flera partier yatzy fick jag vila öronen under tiden jag lagade middag till killarna. När de åkt hem somnade jag nästan på rot.

Söndagen ägnades åt fiske. Hade ju tänkt mig att dra en lax, men tji fick jag. En öring i retur samt några rödingar fick också gå tillbaka för de var för små. Fick med en röding hem i alla fall.
Nästa helg kanske det blir en Vänertur om vädret tillåter. J är ju lite väderängslig så man vet aldrig.

Nu ska jag försöka vakna till ordentligt och ta mig till fack exp för lite fackligt jobb idag. Ska bli kul att träffa alla Förtroendevalda i förvaltningen i eftermiddag. Mannen har i dag återgått till dagtidsarbete så nu kanske han blir lite piggare i alla fall. Undrar bara hur det ska gå med mig. Asch, jag får sova till jul.

1 kommentar:

  1. Jösses! Chokladfabrik, leksaksaffär, yatzy och tecknad film... Min son ställer sig på väntelista till drömbarnvakten. Säg till när han får komma! =)

    SvaraRadera