måndag 23 november 2009

Ibland blir man bara trött

Någon har snott min fina cykel. Ja, den kanske inte är så fin längre efter snart 4 år, men jag älskar den. Eftersom jag inte har någon bil är den mitt primära fortskaffningsmedel och vi har varit med om mycket tillsammans. I fredags eftermiddag när jag kom hem från jobbet ställde jag den som vanligt i cykelstället utanför porten. Låste cykeln med dennes lås, samt låste fast hela cykeln i cykelstället med en wire. Precis som alla andra dagar. Lördagen använde jag inte cykeln så jag kan inte säga säkert om den stod kvar där på lördagen, men på söndagen när jag skulle åka till jobbet var den borta. Jag blev både arg och ledsen. Jag har varit supernoga med att alltid låsa den ordenligt eftersom jag har flera vänner som blivit av med sina cyklar både hemma, på stan och vid jobbet. Det skulle bara inte hända mig. Efter viss möda hittade jag i alla fall kvitto och all information om cykeln i ett skåp och i dag skulle jag då börja kontakta polis och försäkringsbolag. Tack och lov så kunde man göra båda anmälningarna på nätet så jag slapp bli sittande i telefonköer. Nu är allt anmält så det är bara att invänta besked. Kanske får jag tillbaka den eller så kanske jag får tillbaka en liten slant så jag kan köpa mig en bättre begagnad cykel. Jag gillar att gå och åka buss, men jag vill gärna ha cykeln som ett tredje alternativ när jag ska ta mig någonstans. Skit helg på den fronten.

I lördags gjorde jag dock en ung man väldigt glad. Gav bort min gamla tvättmaskin till bästa vännens son. Den är gammal men fungerar och i den nya lägenheten finns redan en maskin så det kändes som överkurs att ha två. Han blev glad för en tvättmaskin och jag blev glad att jag slapp problemet med att göra mig av med den.

Nu dags att börja tvätta mattor, ska ta några varje dag så kommer jag kanske inte tycka det är så jobbigt. Mitt hem liknar alltmer ett skrotupplag men jag kommer nog igenom högarna vad det lider. Skiter i hur det ser ut, det viktiga just nu är att flytten ska bli avklarad och att jag kommer på plats i min nya underbara lilla lägenhet. Min bästa julklapp till mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar