söndag 15 november 2009

En annorlunda helg

Första helgen på länge som jag inte ägnat något åt fiske när jag är ledig. Hade ju en liten planering för Vänerfiske men det blåste som sagt inne.
Hade lite lösa planer men de ändrades snabbt när influensan slog till i svägerskans familj. Föräldrar hade en egen resa planerad utan barn för första gången på länge och ingen annan var vaccinerad och frisk nog för att kunna passa barnen. Jag åkte så klart till järnvägsmetropolen Hallsberg ett dygn och var barnvakt. Barnen är 3 till antalet och i åldrarna 9 till 17, så det var inte så jobbigt. Eller det jobbiga var att jag blev tvungen att titta på konstiga filmer på tv, men det gjorde ingenting. De och jag överlevde och vi hade faktiskt ganska trevligt.

Väl hemma blev det en väldigt lugn lördageftermiddag och kväll. Efter en middag med egenfångad makrill och ett par glas vin skulle mannen och jag titta på en film. Som ett riktigt Svenssonpar så somnade vi på varsin soffa och missade filmen. Efter lite kaffe så vaknade vi till och kunde fortsätta kvällen framför tvn vakna. Jag gick dock o la mig innan nästa film var slut. Gillade Die Hard ett och två, men de skulle slutat där. Alla uppföljare är inte bra.

I dag håller mannen på att dra upp båten för lite vinterfix och jag har en hemmapysslar dag. Det innebär att jag packar lite kartonger, rensar lite lådor och skåp samt gör lite matlådor för veckan. Bara nyttigheter för nu får det vara bra med onyttigheter ett tag framöver till vardags. Insett att mitt kolhydratberoende kommit tillbaka med besked. Bara att bryta direkt.

Veckan som kommer ägnas mest åt fackligt jobb. Det kommer liksom i klump känns det som, inte så bra. Ska jag fortsätta med det här så måste jag försöka få till en mer regelbundenhet så det blir lite ording på torpet. Ska även försöka ta mig till gymet, eftersom mannen kommit i gång med sin träning får jag inte ligga på latsidan längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar