torsdag 10 december 2009

Alla har fått fnatt.....

Årets julhysteri börjar komma på topp nu. Tycker det är konstigt när alla i förbifarten säger att de ska ta det lugnt. I eftermiddag ska jag köpa sista julklappen sen ska jag inte gå upp på stan mer före jul tror jag. Har köpt de flesta klapparna på nätet och därför inte sprungit så mycket i affärer. I min familj har vi faktiskt anammat det lugna i julfirandet. Det viktiga är inte antalet julklappar eller priset på dem utan att vi träffas och umgås. Vi är spridda över landet så det gäller att ta tillvara de gånger vi ses. Ett symboliskt paket med lite tanke bakom är viktigare än att tävla i kostnader. Har ingen aning om hur traditionen är i min "nya" familj som jag ska fira julen med. Jag tänker dock hålla fast vid min "gamla" familjs traditioner. Jag tänker inte fångas av någon hysteri. I helgen bär det av norrut för lite förjulfirande och firande av min pappas födelsedag.

Mitt hem håller sakta men säkert på att packas i kartonger och rensas från skräp. Nästa vecka ska vi försöka oss på ett tur till soptippen så att det mesta av skräpet kommer dit det ska. Håller stenhårt på de tre högarna när jag rensar. En till tippen, en till loppis och en som ska med till nya lägenheten. Ska dock bli skönt när flytten är avklarad.

8 arbetsdagar kvar till semester nu. =)

1 kommentar:

  1. Håller med..Vi har taggat ner hysterin här med. Barnen får färre julklappar men däremot ngt de verkligen önskar och behöver. Själv bryr jag mig inte längre.. Har allt och lite till. Vill mest ha lugn och ro:-)

    SvaraRadera