måndag 14 december 2009

En helg i familjens sköte

Har haft en helt underbar helg. Fredagskvällen låg jag mest på soffan och njöt av att vara ledig. Åt lite gott och kollade på tv. Mannen var på julfest med jobbet och jag hade lovat hämta honom, så jag fick avstå glöggen. Hade kunnat ta mig en liten jäkel eftersom han tog sig hem till fots. Eftersom vi på lördagen skulle åka till Hällefors och fira lillajul så hade han tidigare sagt att han skulle ta det lugnt och komma hem tidigt så han var pigg på lördagen. Blev inte riktigt så. Jag fnissade lite åt honom på lördagen och hade svårt att känna medlidande för hans mående.
Vi åt o drack gott och umgicks med min familj under ett dygn. Lite julklappar delades också ut och tydligen hade jag varit lite snäll i alla fall.

I går besökte vi som vanligt affären som alla i Hällefors går till på helgerna. Billige Niclas. En bra att ha affär med en massa skrot. Inköpet för dagen blev inte så intressant. Duschtvål, deo och toapapper. Brukar alltid hitta nåt att köpa där, men inte denna söndag.

Väl hemma var det myskväll som avslutade helgen. Ägnade oss bara åt att umgås och spela spel och bara vara. Helgen skulle sedan avslutas med filmen "Solstorm". Eftersom jag läst boken var jag tvekande till att kolla. Gillade boken men filmen snärjde mig inte. Jag somnade halvvägs in i den.

7 arbetsdagar kvar till min vintersemester. Ska bli väldigt skönt att vara ledig även om jag tagit semester för att flytta. Att ta dagen som den kommer lite granna i alla fall och i lugn och ro plocka iordning i min nya lägenhet. Min bästa julklapp egentligen.

1 kommentar:

  1. Gillade också boken och de efterföljande är lika bra men filmen.. njaeee..tyvärr:-(

    SvaraRadera