tisdag 29 december 2009

Utmanad



I går antog jag en utmaning om att fotoblogga med en bild per dag under 2010. Hade tänkt lägga mer bilder på den här bloggen men det har inte riktigt blivit så. Glömmer kameran ofta men mobilen är ju alltid med så det kommer nog bli mest mobilbilder. Kompisen hade fått utmaning att fotoblogga varje vaken timme på dygnet men det känns lite jobbigt. Hoppas fler hakar, kan bli riktigt nice. Så efter nyår får alla hålla utkik på denna sida: http://365daysofmylife-aca.blogspot.com/
I går hämtade jag äntligen nyckeln till nya lägenheten. Spännande. Kunde blivit strul om inte den tjuriga bovärden hade haft en vänlig kollega som hjälpte till med att ordna det praktiska. Skönt att det finns människor som jobbar med problemlösning istället för paragrafrytteri. Efter lite problem med att få i gång eller på eftermiddagen så fick jag i alla fall lite inköp från IKEA på plats med hjälp av mannen. IKEA besöket gick bra eftersom jag var där och hängde på låset och var klar med mina inköp när folk började strömma dit.
I dag ska jag tvätta och packa. I morgon köra kartonger hela dagen. Förkylning i retur gör att jag är lite sänkt men jag försöker förtränga det. Funkar inte att lägga sig sjuk just nu. Till helgen kommer stora lastbilen så då ska det bäras möbler. Hoppas vara klar med flytten till helgen så jag kan ägna nästa vecka åt att packa upp allt i den nya lägenheten. Nice som bara den.

1 kommentar:

  1. Kul och smart idé.. jag hänger på men ii min ordinarie blogg! Gott nytt år!

    SvaraRadera