tisdag 15 december 2009

Miss i planeringen

Vaknade i morse och insåg snabbt att det var lika bra att ligga kvar. Skallen sprängde, varje gång jag svalde så kör det som knivar upp i öronen (blir så när man inte har några halsmandlar) sen var näsan helt täppt så jag knappt fick luft. Jag har mina aningar om att det är en liten dagisbacill som kom till mig i helgen när jag träffade syrrans barnbarn. Det har hänt förut om man så säger.

Jag är frustrerad över denna bacill för jag har verkligen inte tid med det här. Hade tänkt att jag skulle ta mig till soptippen i kväll och slänga en drös med skräp men skräpet får stå kvar ett tag till. Jag hade även tänkt fortsätta med min packning, men nu ligger jag här på soffan och bara kan titta på allt jag vill göra. Att försöka vara upprätt är ingen idé för då känns det som huvudet ska sprängas. Alvedon hjälper föga så jag tror att det är lika bra att sova en stund till. Mota, mota, mota. Dricka grönt te och vila bort förkylningen så snabbt det bara går. Inte bara flytten som stressar mig utan jag har även en julfest på fredag som jag vill gå på.

Det är mycket nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar