tisdag 22 december 2009

Allt blir inte som man tänkt

I dag har jag gjort julgodis. Ser inte ut som tv, det gick inte lika lätt som på tv och fan vet om det smakar som på tv. Kanske slipper jag göra godis nästa år. Ägnat hela förmiddagen åt 5 sorters godis och en cheesecake. Skittråkigt, men nu är det gjort.

Mannen ligger sjuk och orkar knappt sitta upp. Feber och ont i halsen. Hoppas han blir frisk till julafton. Matat honom med alvedon och grönt te hela dagen, det är liksom allt jag kan göra.

Var till affären en snabbis och är så glad att jag är klar med alla inköp och inte behöver ge mig upp på stan före jul. Folk är ju direkt galna. Inte ett enda tecken på lågkonjunktur eller att folk vill ta det lugnt till julen. Fattar inte hur de orkar.

Jobbar i morgon kväll sen är jag ledig till 11/1. Hoppas kunna flexa hem tidigt och ha lite dan före dan mys med mannen. Håller tummarna att han är frisk och jag kommer hem i tid. Alla julklappar packade och jag vet vad jag ska ha på mig. Lugn julaftonförmiddag med andra ord.

Nyfiken på julklappar nu, men jag har inte letat, lovar på hedersord. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar