fredag 7 maj 2010

Äntligen fredag

Så skönt att det äntligen är fredag. Det här att gå upp tidigt fem mornar på raken är ingen vana jag landat i ännu. Allt för många år med schema arbete gör att det nog kommer att ta tid. Torsdagkvällar är jag helt krossad.
I dag har jag i alla fall energi. Har en mötesfri dag och ska sitta på mitt kontor och försöka komma i kapp med det som ligger i "sen" högen. Efter jobbet ska jag åka och köpa en flaska gott rosé vin och sen hämta färdiglagad mat på något trevligt ställe innan jag åker hem och tar helg. Efter viss osäkerhet kommer mannen att vara hemma i helgen så jag får möjlighet att träffa honom lite. Nästa vecka åker jag bort några dagar och när jag kommer hem åker han bort så det gäller att ta tillvara på den här helgen. Inget bokat så det kan bli hur som helst.

Filurar på det här med kläder till bröllopet nästa helg. Vad i hela friden ska jag sätta på mig? Vad kommer det bli för väder? Vad ska jag packa för övrigt? Det löser sig säkert, ska försöka ta tag i det i helgen för nästa veckas arbetsdagar är fullspäckade som vanligt. Har några alternativ för själva högtidsdagen, men vi ska ju vara där flera dagar.

Nu ska jag kasta mig över lite trevlig lagtext och läsa innan det är dags för morgon fika.

1 kommentar:

  1. Ska du också på bröllop nästa helg?? Jag med:-) Bullis gifter sig ju.. Hur som helst så hade dom ett och annat snyggt på KappAhl till normala priser. Sjävl köpte jag allt för dyrt på Corinne Kumla men jag är ju "forlover" Trevlig helg!!

    SvaraRadera