söndag 9 maj 2010

Pyssel o fix

Söndag. Mannen jobbar med båten som vanligt på söndagarna och tittar på Formel 1 me kussen. Jag slappar runt i mjukisbrallor och småfixar lite inför veckan. Tvättmaskinen snurrar, jag har börjat packa inför västkustresan och jag tror att dammsugaren kommer att komma fram innan dagen är slut. Varvar tiden med att småsurfa och kolla lite på TV Jag gillar slöa söndagar utan krav och tider att passa. Snart kommer helgerna se annorlunda ut när sommarstugan kommer stå på agendan. Längtar som bara den.

Nu gäller det att packa rätt saker till resan. Väderprognosen ändras från den ena dagen till den andra. Vissa saker är ju tack o lov självskrivna så det blir inte svårt hela vägen. Sängkläderna är ju inte så svåra att välja som de andra kläderna. Lutar åt att det komma bli bekvämt, varmt och jäkligt snyggt.

Veckan som kommer ser bra ut i alla fall. Jobba tre dagar sen after work med bästaste B och S på onsdag. På torsdag kommer vännerna från huvudstaden och plockar upp mig på vägen mot Uddevalla. Sen väntar några dagar med underbara vänner och dagarna toppas med att två av dem gifter sig med varandra. Underbart. Måste komma i håg och packa näsdukar och vattenfast mascara för jag vet att jag kommer böla ögonen ur mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar