torsdag 13 maj 2010

Ibland har man bara tur

I går morse vaknade jag klockan 4 med ett trängande behov. Kände i kroppen att något var fel, men kunde inte sätta fingret på det. Väl på tronen blev jag varse. Det var som om någon drog en taggtråd genom mitt urinrör. Urinvägsinfektionen var ett faktum. Massor av tankar for genom huvudet. Som vanligt tänkte jag på hur mycket jag hade att göra under dagen, att jag skulle på after work och sen åka på en lång resa dagen efter. Inte hade jag väl tid att bli sjuk och vara tvungen att söka sjukvård. Frampå morgonkvisten insåg jag att jag faktiskt var tvungen.
Allt löste sig dock eftersom vi faktiskt har en bra primärvård och att de har en rutin för dessa besvär som gör allt smidigt. Fick recept direkt och innan lunch hade jag tagit första dosen antibiotika. Jag är väldigt tacksam för att vården fungerar så bra när man behöver den. Jag vet att det inte alltid är så, men just nu är jag bara tacksam.

Hade en bra dag i går som bara flöt på. Bra möten på förmiddagen. Lunch med bästa E. Jobbade undan en del på eftermiddagen så jag kunde ta helg ordentligt. Direkt efter jobbet åkte jag på after work med ytterligare två bästaste vänner. Skönt att prata bort flera timmar med underbara människor, god mat och god dryck.

I dag bär det i väg ner till västkusten. I kväll passerar en bil med tre sköna kvinnor Örebro och de ska plocka upp mig. Sedan väntar några dagar på västkusten. Väderprognosen är inte den bästa, men det spelar inte så stor roll. Dessutom ska det ju bringa tur om det kommer några regndroppar på bruden när hon gifter sig. Bara att hålla tummarna att det inte blir hällrregn hela helgen.

Nu ska jag gå till Willys och handla lite mat som jag ska laga till mannen o mig. Vi ska ha lite mys i kväll innan brudarna kommer och hämtar mig. Vi kommer inte ses på en vecka så jag behöver det. Jag kommer hem på söndag, men då har han redan åkt i väg på en fiskeresa. Inte bra synkat men så blir det ibland.
Ska även packa det sista men det är inte lätt med tanke på vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar