söndag 2 maj 2010

En helg som många andra

En skön helg ligger bakom mig. I fredags slutade jag tidigt och hade en skön eftermiddag efter diverse shopping på vägen hem. Mannen var ute och fiskade hela dagen och kom hem hyfsat trött. Lördagen var min när det gällde planering så det blev IKEA. Lyssnat på en talbok om att leva enklare så det blev inte så stora inköp. För varje sak så tänkte jag "behöver jag det här" och det gjorde att det egentligen bara blev det jag kom dit för. Nya överdrag till mina soffor och en ny matta. Det blev riktigt bra, ryamattan har aldrig varit min favorit ur städsynpunkt.

Fått erbjudande om en kryssning i sommar och jag ska haka på bara jag får ledig två dagar. Borde inte vara några problem. Har förstått att efter midsommar går aktiviteten ner på kontoret. Känns okej för mig. Skulle vara väldigt kul att åka på denna kryssning. Har aldrig varit i Tallin eller någon annan stad i Baltikum. Måste kolla upp ledighetsmöjligheterna i morgon.

Städat och grejat hela dagen i dag och förberett veckan. Som vanligt står träningsväskan packad till i morgon. Veckan ser bra ut i kalendern, lagom med aktivitet. Från och med i går kör jag med filofax. Jag vet att det inte är många i min bekantskapskrets som förstår min känsla för detta planeringsintrument, men bara vetskapen att det är några gör mig trygg. L med sina listor och jag med min filo. Vilket par vi kan bli när det gäller planering.

1 kommentar:

  1. Vi borde bli konsulter! Hålla ordning åt folk, påminna och planera. Vara dyyyra...
    Filofaxen återvänder jag till med jämna mellanrum. Några år med vanlig almanacka, sedan tar jag fram fillon igen. Härligt!

    SvaraRadera