lördag 29 maj 2010

Upp och ner

Just nu är allt upp och ner. Solsken emellanåt och i bland är det bara mulet. Jag har ont nästan hela tiden även om det verkar som det börjar bli bättre. Jag försöker komma i håg att göra mina övningar men det är lite svårt att komma i håg dem 5 gånger om dagen. Det är påfrestande att hela tiden tänka på hur jag ska sitta, att undvika att sitta, att inte vrida på ena eller andra sättet. Snacka om att man har rörelsevanor som man inte visste om. Har bokat tid för att anpassa min arbetsplats med höj och sänkbart skrivbord mm. Humöret har verkligen gått upp och ner också. Det är otroligt påfrestande att ha ont hela tiden. Tur att jag har en man som har tålamod med mig.

Ledig helg utan något bokat för mig väntar. Mannen är i Skåne och fiskar så jag får försöka överleva utan hans sällskap. Lutar åt att det blir en tur till sommastugan med svåger och svärmor. Ingen av dem är väl vaken än så jag får snällt vänta tills de vaknar och hör av sig. Lite små fix hemma och sedan melodikryss tillsammans med en massa kaffe gör att lördagsförmiddagen känns ganska okej.

Nästa vecka är lite späckad på jobbet men sen börjar det lugna ner sig. Vårterminen går mot sitt slut och alla regelbundna möten tar sommar paus. Känns som jag kommer få lite tid över och göra klart allt som ligger halvfärdigt på mitt skrivbord och i min dator. Vill på något sätt vara så klar jag kan innan jag går på semester. 8 och en halv vecka kvar till dess så jag har gott om tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar