tisdag 14 september 2010

Ändra sina tankar


Var hos min läkare i går. Det var i det stora hela ett positivt besök. Ska på röntgen i morgon. Medicinen ska justeras så att magen inte tar mer stryk. Det viktigaste kanske ändå är att jag ska tänka på mig själv lite mer. Jag ska inte ställa så höga krav på mig själv, jag måste acceptera att jag faktiskt inte kan göra allt som jag gjort tidigare. Det jag däremot ska göra det är det som ger mig energi och det jag tycker är roligt. Ingen dålig läkarordination det inte. Det innebär också att jag inte ska umgås med människor som suger energi ur mig. Det är ju lite svårt på jobbet, men privat är det en kittlande känsla. Jag kan faktiskt säga till personer jag inte gillar och vill umgås med att jag har läkarordination på att inte göra det. Undrar hur det kommer tas emot om jag gör det.
Det är dock lite svårt att komma på roliga saker att göra i vardagen. Jag är ju rätt nöjd med mitt lugna liv som lunkar på i vardagen. Gäller att tänka till. Tur att jag har ett roligt jobb i alla fall. I dag är det utbildning hela dagen så jag misstänker att det roliga i kväll blir att bara krascha på soffa. Brukar vara så efter en intensiv dag.
I helgen får jag väl tänka till lite extra.

1 kommentar:

  1. Bra där! Jag håller på dig. Rannsaka, rensa och sikta framåt.

    SvaraRadera