måndag 27 september 2010

Dessa startsträckor

Haft en vilsam helg, borde vara pigg. Hösten kommer smygande så jag får väl skylla på mörkret att jag är trött. Eftersom jag tog en tupplur i går eftermiddag så kunde jag ju inte somna som vanligt i går kväll, så nu är jag ur fas. Dessutom hade jag så jävla ont i går kväll att det nästan var omöjligt att hitta en ställning som funkade. Inte ens de starkaste smärtisarna funkade optimalt. Tänker inte sitta och gnälla här i alla fall.

Nu är veckan startad i ett hyfsat lugnt tempo, behöver inte stressa utan det verkar som jag faktiskt ligger i fas. Blandade aktiviteter med lite utbildning i Loka Brunn som avslut. Jag får ofta höra att det måste vara roligt att åka bort och bo på kursgårdar och hotel med jobbet, men NEJ. Det är alltid jättefina ställen man åker till men man hinner faktiskt nästan bara se konferensrummet, matsalen och det egna rummet. Scheman är så späckade för att man ska få ut mesta möjliga av tiden så det finns inte tid att avnjuta relaxavdelningar, promenadstigar eller gym. Ser på schemat för torsdagen att vi slutar föreläsningarna 17:30, ursäkta men då är det ganska mörkt nu för tiden. Promenera ut i bergslags skogen utan god kännedom om vart jag ska gå känns inte som ett alternativ. Antagligen är det bara nån timme mellan avslut av kurs och middag så man får vara glad om man hinner gå på toa och ta en raggardusch.

Fick frågan av mannen vad jag önskar mig i födelsedagspresent. Ingen aning egentligen. Materiellt tycker jag att jag har det jag behöver. Jag har ekonomi att köpa mig det jag vill ha. Det skulle väl vara en ny termosmugg i nån neonfärg som jag såg hade kommit nu eller en klassisk Kånken från Fjällräven. Diamantring kommer jag att få från landstinget som 25-års gåva. Bil vill jag inte ha. Att mannen finns i mitt liv är en gåva i sig. En resa kanske? Men vart? När? Asch, skiter i det nu. Köp mig inga prydnadssaker eller blommor kära släktingar så är jag nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar