lördag 11 september 2010

Förlamande trötthet


Det har varit en hård vecka för både kroppen och själen. Började veckan med att ta mig till Sandö, Kramfors, Tåg och buss i 8 timmar. Allt gick väldigt bra och med en bra bok i öronen funkade det väldigt bra. Kursen var intensiv men väldigt givande. Maten hade kunnat vara bättre men de flesta deltagarna var trevliga. Resan hem på torsdagen var en timme längre än den på måndagen. Så i går när jag skulle jobba var jag lite mör. Ingen direkt stubin för något. Men jag tog en lugn morgon och gick hem i bra tid så det känns bra. Fredags kvällen blev en svenssonkväll. Mannen köpte med sushi hem. God mat och ett glas vin, sen somnade jag på soffan. Vaknade efter nån timme och låg kvar och kollade lite på TV innan jag raglade mot sängen.
I dag har jag en pyjamas dag. Mannen har åkt för att fiska, men det blir för mycket för min arma kropp att vara med på efter denna vecka. Själv ska jag smågreja lite här hemma. Tvätta, plocka och laga lite matlådemat. Det är sånt jag gillar när jag får göra det i min egen takt och utan tvång.
På måndag ska jag träffa min läkare. Jag vet inte vad jag ska säga till henne. Jag har ont hela tiden. Tabletterna tar bort topparna. Vet inte om tiden gör det bättre. Det var bättre fram tills jag ramlade. Vet inte om jag vill ha starkare tabletter, tar ju redan starkare till natten. Får tänka på det i morgon istället för i dag ska jag bara vila sinnet. Känner mig slut i kropp och själ
Nu ska jag ta mig en fika och njuta av lördagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar