fredag 3 september 2010

Hösten är här

Vantar och mössa på morgnarna när jag cyklar till jobbet. Raggsockor på fötterna på kvällarna och långbenta pyjamasen är framtagen. Nu känns det som hösten är här. Meterologerna lovar indiansommar nästa vecka men jag tror det först när jag ser det.
Livet snurrar på i stilla takt. Jobbar och vilar mest. Smärtan i ryggen finns där hela tiden. Fått tid hos läkaren om en och en halv vecka för att diskutera framtiden. I dag skulle jag behövt ta smärtstillande en halvtimme innan jag vaknade känner jag.

Helgen ska avnjutas i stugan, om jag orkar åka ut i båten är ett osäkert kort. Känns så jobbigt att inte kunna göra det jag vill och brukar göra. Att anpassa livet efter ett jävla bråck suger fett. Får ta med mig lite böcker och filmer så står jag säkert ut och får en skön helg i alla fall, men jag vill ju fiska.

Nästa vecka är det utbildning hela veckan. Åker till Kramfors på måndag. Blir en dag med tåg och bussresor på måndag, precis som torsdag kvällen kommer kommer tillbringas på tåg och buss. Bävar lite för restiden, men ska bli väldigt roligt att åka på kurs och få lite input.

Nu ska dagen startas och jag ska förbereda mitt rum för att jag ska få rygganpassad arbetsplats, äntligen. Solen skiner och det är fredag så det känns helt okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar