torsdag 23 september 2010

Hösten är här

I dag är det mörkt. Vaknade av smärta i ryggen klockan halv 5 i morse. Upp och ta en macka så jag kunde ta mina smärtisar, som jag inte behövt på några dagar. Det är tungt att vakna så. Som tur är har jag inget bokat förrän klockan 10 så jag kan ta min långa startsträcka med ro i dag, känner ingen stress. Skönt med obokad kontorsfredag i morgon. Helgen kommer bli lugn för mannen jobbar så jag får roa mig på egen hand. Den glamorösa planeringen är att vila, kolla på film, lyssna på talbok och eventuellt läsa lite. I vila räknar jag även in att göra saker jag gillar även om jag inte ligger tokstilla. Har ett recept jag tänkte prova, kanske en promenad och lite småplock.

Nu dags att dra ur bomullen och köra några timmar med brandsyn. I kväll ska jag på TCO-föreläsning med retorikern Eleine Bergqvist. Läst en bok som hon skrivit så det ska bli väldigt intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar