söndag 26 september 2010

Lite extra stöd i livet

Ibland kan man behöva lite extra stöd i livet. Utan min man skulle jag känna mig halv, han kompletterar mig på så många sätt och är mitt stora stöd i livet. Jag tror inte han egentligen gör något medvetet men bara det att han finns där räcker. Dessutom kan stöd komma från olika sätt och i olika form utan att man kanske reagerar på det. Ett snabbt möte med en gammal bekant på en tågstation springande mellan tågen, men den snabba kramen kan ändå ge energi. Ett mail med få ord men som ändå går direkt in i hjärtat på rätt ställe.

I torsdags var jag på en föreläsning med Elaine Bergqvist. Har läst hennes bok om härskartekniker tidigare och verkligen sett fram emot att se henne i verkligheten. Jag blev inte besviken. Vilken kvinna och vilka aha-upplevelser hon levererade. Hennes böcker kan varmt rekommenderas.

Efter en intensiv vecka med utbildning, Göteborgsresa och arbetsplatsbesök har helgen ägnats åt lite aktiv vila. Varit hem och plockat och tvättat och grejat och fixat. Att göra saker i lugn takt är vila för mig. Mannen har jobbat och det har varit tråkigt, men ju fortare de blir klara desto fortare kan vi ta lite ledigt. Snart ska vi ha en Stockholms helg och planerar en helg i Göteborg i Januari. Gardellbiljetter bokade så nu har man lite att se fram emot.

Nu dags för en tupplur, egentligen försöker jag lyssna på talbok men jag somnar varje gång jag försöker lyssna. Mark Levengoods röst är bara för underbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar