fredag 18 september 2009

Fortfarande ryggläge


Febern har gått ner nån hundradel, men det halsonda och huvudvärken finns kvar. Kvar är också den hemska tröttheten. Orkar ingenting. Enligt all info på nätet så uppfyller jag alla kriterier för svininfluensan, så typiskt. Hade hoppats på att vara piggare i dag så jag kunde ta en tur på 500 meter till Konsum. Finns inte på kartan att jag ens orkar ta mig ut ur lägenheten. Som tur är har jag en underbar man som handlar åt mig, och det finns även en godispåse med i kassen även om jag inte bett om det. Han är för söt min man. Dricker grönt te och ört te i mängder, det ska visst vara bra. Fått rådet att gå över på whiskey men det känns inte direkt lockande.

Är jag inte bättre på måndag kan det uppstå problem. Arbetsgivaren kräver sjukintyg från 7:e dagen, men vårdcentralen tar inte emot mig om jag har influensa symtom. Moment 22 direkt. Försöker få en telefontid på vårdcentralen så jag vet hur jag ska göra, men det är inte det lättaste. Tur att jag inte har så mycket annat att göra så jag kan ringa emellanåt och se om de fått nån tid. Enligt föreskrifterna ska man göra som man fick göra när man var liten när det gällde att gå tillbaka till skolan. Man ska vara feberfri en dag innan man går i väg. Den regeln har jag inte levt efter på flera år.

Har läst två deckare under de här dagarna, problemet är att jag somnar så fort jag försöker läsa. Funkar lite bättre med film. Kollat igenom Sopranos filmerna jag har så här långt, men nu är det slut på det till på onsdag. Har i dag gett mig på Sällskapsresan boxen. Lagom avkoppling för hjärnan. Såg till min glädje att tv3 köpt in Morden i Midsomer och det ser jag fram emot i kväll.

Nu är det dags för dagens tredje kopp te och en macka. Sen lutar det åt att det blir ett varmt bad i hopp om att må lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar