tisdag 15 september 2009

Höst och feber

I går kväll fick jag gå hem från jobbet. Feber och ont i halsen. Trodde i min enfald att ett par Alvedon och en natts sömn skulle fixa till det, men icke. När jag vaknade i morse var halsen ännu mer svullen och varje gång jag sväljer kör det till i öronen och jag svettas och fryser omvartannat. Hatar att vara sjuk, men får acceptera att ta det lugnt ett par dagar. Tror inte på influensa utan en helt vanlig förkylning. Brukar bli förkyld bara jag kommer i gång med träningen. Det var nog på väg redan i helgen men då slog jag bort det.

Åbo kryssen blev mest en sov stund för mig. Orkade inte vara någon partypingla över huvudtaget. I söndags var vi ute på sjön och fiskade, underbar dag med solsken och ett par napp. Även om de var för små för att ta med hem så var det kul att vara på sjön igen. Laddade de psykiska batterierna men de fysiska får jag ta hand om nu istället.

Ägnar dagen nu åt att vandra mellan soffan och sängen för att inte ryggen ska gå av av allt liggande. Sopranos när jag ligger på soffan och Tomas Bodströms senaste när jag ligger i sängen. Dricker grönt te så systemet ska rensas ordentligt. Ska försöka få i mig lite mat nu. Som tur är så gjorde jag en matlåda i går så jag slipper laga mat i alla fall. Mannen ska handla åt mig efter jobbet, ska bara lista ut vad jag är sugen på nu när jag inte känner några smaker. Det är en utmaning.

1 kommentar: