måndag 7 september 2009

Ny vecka, nya möjligheter


Vardagsrummet är ommöblerat och jag är ganska nöjd med det. Får boa in mig lite i veckan och se hur det känns. Nästa projekt är att ta hand om gästrummet/arbetsrummet/skräprummet. Nästa år ska det omtapetseras i hela lägenheten så då får jag ta en tur med möblerna igen, lite gött och greja lite hemma, höstsyssla.


I går kväll avslutades helgen med lite söndagsmys med mannen. Gjorde lite god mat och sen kollade vi på "Män som hatar kvinnor". Den var riktigt bra, jag brukar inte gilla att se filmer som är gjorda efter en bok jag läst. Man ser fram emot nästa film och det är nästan så jag får lust att läsa om böckerna igen eftersom vissa detaljer försvunnit ur minnet.


Veckan som kommer är nästan lika som förra i almanackan. Fackligt arbete blandat med lite kliniskt. Åker på kryssning på fredag igen, den här gången med medlemmar. Ska bli kul eftersom flera av mina arbetskamrater ska med. Träna ska det göras också. Funderat på att prova på det där med vattengympa och vanlig, kan vara kul som lite komplement och variation. Sen är det tänkt att jag ska avsluta veckan med en fiskedag på söndag om vädret och planeringen håller i sig. Börjar bli lite fiskeabstinent nu, dags för mig att dra en lax känns det som. Kanske för tidigt på hösten än men man får väl försöka i alla fall. Sommarstugan blir nog lika underbar att vara i även på hösten om mina föraningar känns rätt.


Veckan är verkligen good on paper, hoppas att den blir det i verkligheten också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar