lördag 19 september 2009

Tålamodet är snart slut

I går kväll kändes det som om det var på väg att bli bättre, men i morse var det som tidigare mornar. Iofs har morgon tempen gått ner 0,3 grader så det går väl åt rätt håll antar jag, men mitt tålamod börjar tryta. Jag vet att det är jävligt dumt att förlora tålamodet på ett virus för det finns ju inget att göra åt det. Fick tag på distriktssköterskan på Vårdcentralen i går eftermiddag. Det där med sjukintyg borde inte bli något problem, tydligen är jag en skötsam patient som inte missbrukar deras tjänster. Fick lova att höra av mig till Jouren i helgen om jag blev sämre och fick problem att andas, och på måndag ska hon ringa mig och höra hur jag mår och hur vi går vidare med läkarbesök och sjukintyg. Det kallar jag service. Tack Sveriges offentliga och skattefinansierade vård som inte gör skillnad på folk o folk.

Ännu en dag på soffan och tv visar bara skit. Tur att jag har filmer i hyllan att ta till.
Har ialla fall gjort en laddning müsli, det är inte så ansträngande. Blanda o in i ugnen bara sen sköter det sig i princip själv. Måste ju ha frukost i veckan också och jag tog det sista i morse.

Ska fixa till en wok i kväll, enkel matlagning, tjof ner i pannan bara. I går slapp jag laga mat, mannen kom över med sushi till mig. Jag älskar det men det smakade inte nåt direkt när jag har ont i halsen, men bara gesten att han köpte nåt jag verkligen tycker om gjorde att jag njöt i fulla drag. En deckare på tv, sushi och mannen som sällskap gjorde kvällen så bra det går med influensa i kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar