måndag 21 september 2009

Ingen McDreamy direkt


Har varit på Vårdcentralen och träffat en läkare som inte riktigt hade hela hjärnan med sig på jobbet i dag. För det första tog han inte ögonkontakt och höll ett säkerhets avstånd på ca 2 meter under större delen av besöket. Brukar han inte träffa sjuka människor? Enda gången han kom nära mig var när han tittade mig i halsen och lyssnade på mina lungor. Verkade inte lyssna på mig ordentligt heller eftersom jag fick upprepa mig flera gånger. Medans jag satt i väntrummet hörde jag honom prata i mobilen om någon form av inköp och då hade han inga problem att fokusera. Som tur är var ditrikstsköterskan och den biomedicinska analytikern underbara som alltid. Ja, förutom när hon körde ner en tops i halsen på mig så jag höll på att kräkas. Fick nästan en impuls att slå henne, men som tur är har jag impulskontroll. Besöket resulterade i en tredagars sjukskrivning efter att testerna visat att jag har haft en kraftig övre luftvägsinfektion men den är på tillbakagång. Inga bakteriella följder som kräver antibiotika utan nu bara vila ett par dagar till. Har alltså svininfluensan kvar att se fram emot om jag inte hinner vaccinera mig innan.

Cykelturen till VC tog inte musten ur mig helt så jag är på väg att bli bättre. Nu ska jag försöka bli lite mer mobil i min egen takt. Laga lite mat kanske, vika tvätt. Måste komma i gång så jag slowstartar mig själv. I eftermiddag kommer det hem en massa nyttigheter från ICA så jag kan trycka i mig en massa vitaminer som också hjälper till att göra mig pigg. Handla24 kan bli en kär vän känner jag. Vid sjukdom eller när tiden inte räcker riktigt till för att handla. Det är värt de kronorna att de kör hem varorna.

2 kommentarer:

  1. på ett sätt var det ju synd att det inte var influensan..för då hade du ju haft den gjord..(Missförstå mig rätt nu.-) Men å andra sidan kanske du inte ens får den..

    Hoppas du snabbt piggnar till nu!

    SvaraRadera
  2. Nu vänder det ska du se! Brukar ju göra det om man väl tar sig iväg till sjukvården. Och fortsätt med handla24 du. 69 spänn lägger man ju lätt på annat onödigt. Särskilt när man står i affären med kurrande mage... För oss blir det gratis utkörning. Men vi är ju 5. En hel klan...

    SvaraRadera