fredag 26 mars 2010

Äntligen helg

Nu har jag avverkat min första vecka på nya jobbet. Varit bombarderad med en massa ny information varje dag så jag har somnat ovaggad varenda kväll den här veckan. Det är mycket att ta in men samtidigt väldigt roligt. Dock var det väldigt skönt att ta helg nu efter fem tidiga mornar. Har ju försökt träna på morgnarna den här veckan och det har funkat väldigt bra. Ska nog göra det till en vana tror jag. Ska få intro på gymet på jobbet så då blir det väldigt nära att kunna träna.

I helgen blir det konsert. Mannen fick biljetterna i julklapp och nu så är dagen äntligen här. Lite grus i maskineriet blev det när jag insåg att konserten kommer att pågå under Earth Hour. Jaja, jag får väl släcka ner en timme när jag kommer hem, men det känns lite tråkigt. Förra året på Earth hour var vi i Tryssil och släckte ner och mös under timmen jag och jobbarkompisarna.

I veckan plockade jag fram cykeln för våren och fick uppleva frihetskänslan av att kunna fara fram på cykel. Det är verkligen min grej, gillar att gå också men cyklandet blir annorlunda när det handlar om transport från punkt A till punkt B. När sen cykelbanorna blir sopade så kommer jag att flyga fram.

Hade en hel del ärenden och måsten den här veckan men nu är det bara storhandlingen av mat kvar innan mannen och jag ska äta en god middag och dricka ett gott vin, innan vi somnar på varsin soffa till "Så ska det låta". Snacka om "Svensson fredagsmys". Ska i alla fall bli skönt med några lediga dagar och hämta andan på. Sen väntar två korta veckor med en långhelg mitt i och det känns väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar