onsdag 17 mars 2010

En helt vanlig dag eller

Började dagen med tandläkarbesök. Det är nåt av det värsta som finns enligt mig. Jag är paniskt rädd för tandläkaren. Dessutom såg jag på kallelsen att jag fått byta tandläkare, och det är inte bra för mig. Hade precis börjat känns förtroende för den gamla. Nu visade det sig att den nya var en ung vacker kvinna som var väldigt trevlig. Tandsköterskan var också trevlig. Problemet var att jag hade kunnat vara deras mamma och att de såg inte ut att ens gått ut högstadiet någon av dem. Snacka om att jag har fördomar. Domen blev dock 0 hål och både jag och min plånbok blev glatt överraskade. Hon charmade mig dessutom så mycket att jag köpte en tandvårdsförsäkring. Har en känsla av att det kan vara lönsamt med tanke på ålder och alla gamla fyllningar som jag har. Slipper i alla fall den ångesten framöver.

I dag gör jag min sista fackliga dag. Köpt en tårta till kollegorna och hålla lite ställningar fram till 16:00. I kväll ska det packas inför övernattning i Ånnaboda med kurs torsdag och fredag. Ytterligare en kurs som jag åker till som ett blankt papper, har ingen aning om hur det kommer bli, men programmet ser bra ut.

Alla kan dessutom hålla tummarna för oss i dag. Miljödomstolen skall se över om vi får bygga bryggor i paradiset i sommar. Det skulle underlätta mycket med tanke på alla båtar som finns i familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar