söndag 7 mars 2010

Lagom aktivitet för en helg

Haft en underbart lugn helg. Långledig som jag varit och allt. Fredagen gick i hemma fixets tecken så jag tvättade, städade och handlade så resten av helgen kunde bli lugn.
Ostar och ett gott vin till På Spåret startade helgen på fredagskvällen. Ägnade mig lite åt matlagning under både lördag och söndag. Goda middagar och ett antal matlådor inför veckan som kommer blev det.
Största delen av dagarna ägnades annars bara åt min älskade man. Känns som vi kan prata om allt i oändlighet och aldrig vara utan samtalsämnen. Om någon skulle fråga vad jag föll för mest med honom så tror jag att det får lov att bli hjärnan. Han är knivskarp och väldigt intelligent.

Nu har jag 8 arbetsdagar kvar innan jag börjar mitt nya jobb. 4 fackliga och 4 kliniska. Känns väldigt vemodigt, men samtidigt väldigt spännande. Filurar på det där med att inreda mitt kontor. Hittat några saker som kanske kan passa in, men jag får klura lite till tror jag.

Nu maraton kollar jag på Vem vet mest och får bekräftat att jag är ganska allmänbildad. Dessutom är det skönt när jag får fler rätt än de som tävlar. Kommer fortsätta att kolla på tv under kvällen också tror jag, ligger rätt bra i soffan. Ska bara värma lite redan färdiglagad mat när mannen kommer hem i kväll. Han vinterfixar med båten denna söndagseftermiddag.

Det gör att man verkligen börjar längta till att isen ska släppa grepper från Vättern, men det ser ut som det kommer dröja. Nästa helg blir det förhoppningsvis båtmässa i Stockholm så då blir vårkänslorna kanske ännu starkare. Ska bli kul i alla fall om vi kommer dit, har aldrig varit på en sån mässa förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar