fredag 19 mars 2010

Hur tänker de nu?

Traskat hem från stan dragande på en resväska i dag. Varit på kurs i två dagar. Det regnade och eftersom det varit milt väder några dagar så är det rejält slaskigt på trottoarer och cykelbanor. Fick bära resväskan större delen av vägen och jag var genomblöt om fötterna när jag kom hem. Fattar inte varför den förvaltning som har hand om snöröjningen i staden kan bestämma att de ska ut och skrapa trottoarer och cykelbanor nu när det är snögröt? Speciellt inte när prognoserna säger att det ska bli kallt igen nästa vecka. Det vore väl bra att få bort snögröten nu innan det fryser på igen och det blir en bucklig isbana. Hur svårt kan det vara att räkna ut det? Inte direkt kvantfysik.

Själv ska jag ge mig ut på jakt efter några snygga allväderstövlar för det känns som det kommer behövas den här våren.

Nu ska jag överraska mannen me hans favvo mat och fredagsmys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar