söndag 28 mars 2010

Det blev nästan magiskt

I går var det dags. Mannen fick biljetterna i julklapp och jag hade köpt dem redan i september. I går kväll gick konserten av stapeln. Killer Queen på Conventum. Det var två timmar hyllning till Queen och Freddie Mercury. Ett engelskt band som spelade och en Freddie look a like sjöng nästan lika bra som Freddie själv. Det blev rejält tryck i lokalen, conventums personal tyckte att vi skulle sitta ner men "Freddie" sa att vi skulle resa oss upp och dansa och det gjorde vi ju så klart.
Sjöng och klappade händer så halsen var som sandpapper efteråt och fingrarna svullna så jag fick knappt av mig ringarna. Tänk vad gamla låttexter sitter i skallen även efter många år.

Vi gick därifrån med ett leende på läpparna och jag är ganska säker på att Freddie log i sin himmel och dansade tillsammans med oss under kvällen. Grät lite i hjärtat när jag tänkte på att denne underbare karismatiske sångare dog så ung. Hade det varit i dag hade bromsmedicinerna kunnat hjälpa honom till ett långt liv, men tyvärr var han ett av de första offren av denna fruktansvärda sjukdom.


I dag går Spotify för fullt med Queen låtar och jag bara sjunger och njuter. Mannen fixar båt så den är klar när isen släpper. Han får skynda sig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar