tisdag 30 mars 2010

Ingen bra början på dagen


I morse kom jag ut på en powerwalk med stavar innan jobbet. Kändes bra i kroppen och det känns att jag kommit i gång med träningen nu. När jag sen kom hem och skulle göra mig iordning för jobbet så jag till min besvikelse att jag hade punktering på framhjulet. Planeringen för dagen började ruckas i min skalle. Tröttsamt sånt där. Fick fortsätta gå till jobbet, sen blev det i alla fall lånecykel när jag skulle till USÖ på möte. Letade på nätet efter en cykelverkstad på nätet som ligger i närheten av hemmet. Hade ju en bra riktigt nära där jag bodde förut, men den var för långt bort i dag. Hittade en ganska nära i alla fall. Så efter jobbet så gick jag hem, hämtade cykeln, gick till verkstaden, gick till affären och sen gick jag hem. Totalt har jag promenerat 2 timmar i dag. Skavsår och rejält ont i fötterna. I morgon är det vilodag, förutom att jag ska hämta cykeln efter jobbet. Tror jag tar mannens erbjudande att få skjuts i morgon bitti. Är jag tidigt på jobbet i morgon innebär det att jag kan gå hem tidigt på torsdag. Det är en sån klämdag så har man tid inarbetad så får man gå hem 13:00. Eftersom jag läste fel i en inbjudan i måndags så fick jag två timmar då så det är bara två till att jobba in. Lite tidigare blir det i alla fall.

Ska bli skönt med en långledighet i påsk. Fredag och lördag ska mannen jobba så då ska jag ha hemma pul på fredagen och på lördag tar jag bussen till Hällefors på morgonen så kommer han efter på kvällen. Dags att träffa släkten lite och leverera lite saker till syrran. Kläder och loppis saker ska med, men det får mannen ta med eftersom jag inte tänker dra det på bussen. Tänkte mig upp på vinden på fredag. Dags att ta tag i det nu efter tre månader i nya lägenheten. Finns saker där som ska sorteras lite till, kanske slängas eller skänkas bort. Fiske sakerna ska gås igenom så jag är redo när säsongen börjar. Just nu längtar jag väldigt mycket till att få vara i stugan på helgerna och fiska och njuta av lugnet.

1 kommentar:

  1. Rekommenderar Bengts cykel på Engelbrektsgatan. Billigare och trevligare än alternativet på Behrn Arena.

    SvaraRadera