fredag 2 april 2010

Påsk igen då

Då var påsken här igen då. För mig som inte är en fan av storhelger innebär det egentligen bara en 4 dagars ledighet. Det i sig är väldigt skönt. Mannen jobbar fredag och lördag så då har jag tid för vissa måsten. Städa till exempel. Det är vid de tillfällena jag uppskattar att jag bara har 57 kvadrat att städa nu, det går obeskrivligt fort. Jag ska även upp på vinden och plocka iordning lite granna. Förbereda fiskepackningen så det bara är att greppa den när det är dags. Plocka iordning grejerna som ska till syrran. Mitt klädförråd på vinden ska fixas till så att alla vintergrejer kan åka upp där så småningom. Det känns som det börjar bli dags att svida om till vårytterkläder nu. I går fick vi äntligen tummen ur och körde över en massa lånekartonger till L som jag lånat vid flytten så nu fick jag mer utrymme på vinden.

På söndag åker vi till Hällefors för lite påskmiddag tillsammans med mina föräldrar. Lagom social tillvaro. Om planerna håller blir det en fiskutflykt på måndag. Packa matsäck och åka till stugan en sväng. Vi kommer inte komma ut på sjön men kanske kanske finns det möjlighet att landkasta lite med mitt nya fina spö.

Nu tittar solen fram igen mellan molnen så jag ska passa på att gå ut en sväng. Kanske köpa mig lite påskgodis när mannen är på jobbet och tjuväta lite. Han har kommit in i extremt nyttig period nu. Han håller sig till nötter och mörk choklad, men jag behöver lite onyttigare saker känner jag. Lite påskskum skulle sitta fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar