söndag 25 april 2010

Cykelåkning - Televinkens comeback

Jag kommer aldrig förstå en del cyklister i den här stan. Helt klart så är det bara jag som gått Televinkens trafikskola när jag var liten. Jag är lika hemsk som cykelåkare som bilförare. Det finns ingen som kan alla trafikregler lika bra som jag. Jag menar visst är det så att om cykelbana och gångbana delas så ska gående hålla sig längst in och cyklisterna ut mot gatan? Höger trafik gäller även på cykelbanor eller hur? Härom dagen blev jag om körd på insidan av en yngling som hade väldigt bråttom. När fick man börja köra om på insidan? Övergångställen är till för gångtrafikanter och cykelbanor för cyklar. Det är lite jobbigt när de blandas i rusningstrafik. Jag tror att Televinken borde göra comeback med sin trafikskola. För allas bästa.

I dag har jag förberett veckan som kommer. Veckohandlat så jag slipper handla i veckan som kommer. Packat träningsväskan och ställt den i hallen. Mannen ska jobba natt i veckan så jag får roa mig själv fram till fredag lunch. Har jobbat i hop 4 timmar så jag kan sluta lunch på fredag när det är Valborgmässoafton.

Köpt mig en filofax så nästa vecka ska jag inviga den. Köpt en massa olika grejer till den så jag kan utveckla min störning med att göra listor och planera. Det är sjuka jag har men jag älskar det.

Nu ska jag fixa en söndagsmiddag som jag längtat efter i en vecka nu. Stekt strömming med potatismos. Så underbart gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar