söndag 11 april 2010

Sinnena vaknar och tankarna virvlar

I dag har jag verkligen drabbats av vårkänslor. Vinterjacka och vinterskor är uppburna på vinden, tjocka vantar och sjalar är nedlagda i lådor. Framme nu finns bara vårkläder. För första gången sen oktober har jag varit ute utan långkalsonger. Ja, jag vet att det inte är så konstigt, men för alla som känner mig och vet hur frusen jag är blir det annorlunda. Nu har jag med andra ord bestämt att det är vår.

Solen skiner över Örebro i dag och jag gav mig ut på en långpromenad när mannen åkte för att greja med båten. Gick ömsom i stadsmiljö och ömsom i skog och njöt bara av att solen värmde och det killade ovant i ögonen trots solglasögon. Helt underbart. Talbok i öronen gör att det går så lätt att gå. Nu har jag lyssnat klart på "Alkemisten" och börjat lyssna på en sån där utveckla sig själv bok som heter "Ta makten över dina pengar". Har alltid en talbok och en vanlig på gång, har liksom blivit en vana. Gick förbi svärmor och fick förhållningsorder om vattningen av blommor när hon åker på semester. Dessutom kollade jag läget i Markaspåret, om snön försvunnit helt. Det finns en del snö och is kvar men förhoppningsvis ska det vara borta nästa helg. Då är vi nämligen några kvinnor som ska börja röra på oss däruppe. Jag vet inte om det blir gruppaktivitet, men vi ska i alla fall samlas där och hålla koll på att alla kommer tillbaka efter passet. Det har hänt så mycket med kvinnor i stan sista tiden så vi vill inte riskera något. Det är på ren svenska för jävligt att det ska behöva vara så.

Nu ska jag andas ut lite och ta mig ett bad. Sedan har jag bestämt mig för att göra en "ta vad du har hemma" gryta till middag i dag. Tror att det kan bli riktigt bra. Lite kyckling, lite bacon, kantarellerna jag fick av E och de grönsaker jag hittar i gömmorna. Jag ska inte säga att jag är pank, men just nu försöker jag spara lite på det kapital jag har inför sommaren. Det är roligare att ha pengar på semestern är att slösa nu. Dessutom behöver jag äta ur frysen för att kunna frosta av den inför sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar