lördag 24 april 2010

Livet är som en brustablett - det löser sig

Jag är inte den typen av människa som tycker om att måla fan på väggen och oroa mig i onödan. Livet har lärt mig att på ett eller annat sätt löser allt sig. Kanske inte på det bästa sättet eller på det sättet jag vill att det ska lösa sig, men det löser sig på nåt sätt.

Just nu känns det som livet rusar i en väldigt hög hastighet, veckorna bara flyger i väg. Nya jobbet är roligt och intressant. Jag lär mig nya saker varje dag och träffar hela tiden nya spännande människor. Det jag märkt är att jag måste få in lite reflektions tid i min kalender, den tiden kommer inte bara utan jag måste boka in även den.

Privat är det lugnare och skönare. Är kanske inte världens mest sociala person just nu, men alla som känner mig vet att jag är sån emellanåt. Jag behöver tid för mig själv när jag har mycket att göra på jobbet. Så just nu består min egentid med att ta på mig hörlurarna och träna på gymet eller dyka ner i en bok. Har lite lägligt kommit in i en läsperiod så jag ligger ofta och läser när jag är hemma. Underbart med ett arbetsplats bibliotek på jobbet så man bara kan gå dit och byta böcker när man plöjt igenom dem. Mannen grejar båt och har än inte kommit till de arbetsuppgifterna som jag kan hjälpa till med. Mekaniska saker som har med motorer att göra fixar jag inte utan jag får vänta tills det är dags för målning och grejning inne i båten.

Planerna framåt ser bra ut. Kristihimmelfärdshelgen väntar en resa till Västkusten för att bevista ett bröllop och i samma veva träffa en massa goa vänner. Sommarstugehelger väntar runt hörnet och sedan grand finale med sommarsemestern som börjar i slutet av juli. Förutom fiske så kommer sommaren att innehålla ett brygg bygge projekt. Jag tror inte min insats att bygga bryggor kommer vara så stor, men de som bygger ska ha mat och fika så de orkar bygga och nån måste göra det också.

Nu ska jag fortsätta med min lugna lördag med att varva min spännande deckare med att plocka fram grillen för en premiär tur på balkongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar