torsdag 8 april 2010

Nu börjas det


Trött utöver det normala, rinnande näsa och kliande ögon. Då vet man att våren är här på allvar. Nu kommer pollensorterna avlösa varandra till Gråbon blommat klart nån gång i slutet av sommaren. Bara att gilla läget. Spayer, droppar och tabletter införskaffas via vårdcentralen. Lärt mig genom åren att jag tjänar på att medicinera ordentligt och regelbundet, då blir det inte lika jobbigt. Samma visa varje år, funderar på det där med vaccination. Funkar det tro?
Jag klagar inte på något sätt, efter 23 år har jag lärt mig leva med det. Det positiva är att när det börjar klia i ögonen så vet jag att våren är här och snart även sommaren. Jag längtar så. Dessutom finns det inte så mycket pollen ute på sjön och det är ju där jag vill vara när våren och sommaren är här.

1 kommentar: