lördag 10 april 2010

Slöarlördag

I dag har jag en riktig slöar dag. Städade och tvättade i veckan så inget sånt att göra. Inga ärenden som måste uträttas. Fick med mig 4 deckare från personal biblioteket i går och sen har jag några nya filmer så jag tror jag ska få tiden att gå även i dag.
Vaknade som vanligt tidigt och var uppe och åt frukost, sen slumrade jag en stund till innan melodikrysset. Det var en väldigt bra början på dagen tycker jag. Melodikrysset blev löst trots en stunds hjärnsläpp men det lossnade.

I dag ska jag laga en av mina älsklingsrätter. Spagetti med köttfärssås. Det är en sån där maträtt jag aldrig tröttnar och kan bli så där enormt sugen på emellanåt. Har några sånna maträtter. Pannbiff med lök är en annan, fläsk med löksås, kålpudding. Listan kan bli lång. Gillar mat som man ser vad det är och som ger minnen från när man var liten.

Äta, vila, läsa, kolla på film och kanske ta en tupplur. Så ser min lördag ut just nu och jag bara njuter av helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar