fredag 16 april 2010

Totalt däckad av trötthet



Den här veckan har jag varit helt däckad av allergi. Det värsta är tröttheten och den hemska huvudvärken. Varje dag efter jobbet har jag bara åkt direkt hem, in i duschen och duscha pollenet ur håret och sen i pyjamasen. Inget socialt liv överhuvudtaget. Min nya rutin med att träna på morgonen passar ju bra när det gäller allergin eftersom pollenhalterna är som lägst då tack vare daggen. I dag var det ännu skönare efter nattens regn. Jag gillar inte att må så här men det är bara att gilla läget nån vecka eller två.

Måste vara pigg och nyter till Kristihimmelsfärd helgen. Då bär det av till västkusten för att bevista några vänners bröllop. Ska bli så fantastiskt roligt. Dels att de gifter sig så klart, men dessutom för att jag får träffa goa vänner som jag inte träffar så ofta annars. De är modiga mina vänner också. Jag har blivit tillfrågad om att hjälpa till i baren. Oj vad det kan vara riskabelt kanske. Hoppas de ger mig ett tidigt pass.

Nu efter lunchen är det bara ett möte kvar för veckan, sista koll på mailen, checka av det som ska hända på måndag och sen ge sig av hem. Har inte träffat min man många timmar sista två veckorna. Han har jobbat två nattveckor och en jour helg mellan dem. Med tanke på att jag jobbar 8-17 och är kvällstrött som en baby så kan ni ju bara tänka er. Tror jag ska klänga mig fast på ryggen på honom och inte släppa taget förrän måndag morgon. Ladda upp mig lite. Helgens aktiviteter beror helt och hållet på pollenhalt och väder, inga fasta planer utan jag tar det som det kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar