tisdag 6 april 2010

Utvilad

Det var riktigt skönt att ha en långledig helg. Jag behövde det efter två veckor på nya jobbet med en hoper nya intryck varje dag. Fredagen och lördagen denna påskhelg ägnade jag åt en del måsten i mitt hem eftersom mannen jobbade. Det är riktigt skönt med 57 kvadratmeter stor lägenhet när det ska storstädas. Det var klart på en förmiddag, outstanding. Bästaste B kom över och fikade på fredagen. Te och kaffe dracks, fika bröd åts men framförallt så pratade vi. Vi har inte träffats på väldigt länge så det var så kul. Tjofs, så hade 5 timmar gått och hennes man ringde och undrade om hon rymt och min ringde och sa att han var på väg hem från jobbet. Tur att det var Långfredag, hihi.
På lördagen var det dags för vinden att få en genomgång. Sortering och undanplockning. Jag hade lite dålig koll på några kartonger efter flytten men nu är ordningen återställd. Jag har full koll på vad jag har och vart jag har det. Dessutom försvann två kartonger, en skrivbordsstol och en säck med kläder till syrran. Nice.
Söndagen var en social dag med träff med släkten och middag hon mamma och pappa. Jag gjorde dessutom ett fynd på Billige Niklas som naturligtvis besöktes när vi var i Hällefors. Jag köpte 8 dvd filmer för endast 200 kr. Och vilka filmer sen. De gamla original Beck filmerna med Gösta Ekman, Mannen på taket med Carl-Gustav. Klassiker av stora mått.
I går skulle spöet invigas. Efter solskenet på söndagen så satsade vi på en tur till stugan. Aprilvädret gjorde att turen inte blev så underbar den kunnat bli. Det snöade och blåste. Spöet blev i alla fall testat vid Hammarsundet, det var bara sär det gick att fiska. Isen ligger för övrigt kvar på Norra Vättern och vi får helt enkelt bida tid tills vi kan lägga i båten. Det är något att se fram emot det. Någon gädda fick jag inte, men spöet var väldigt behagligt i handen.

Nu har jag samlat kraft för en späckad vecka. Nu ser jag att lunchen närmar sig sitt slut och jag ska kasta mig på cykeln och ge mig ut på turné. Skönt med ett jobb där jag inte är tvingad att sitta inne hela dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar