måndag 21 juni 2010

Drygt fem veckor...

Nu är det lite drygt fem veckor kvar till semestern. "Sen" högen håller på att betas av sakta men säkert. Vill inte ha några gamla surdegar liggandes när jag går på semester. Hemsidan ska fixas till och publiceras, dessutom ska några utbildningar planeras och fixas till. Det som är skönt nu är att jag bara har fem möten inplanerade den här perioden. De sista veckorna har jag inget bokat utan då ska det jobbas undan. Lite surt känns det när arbetskamraterna börjar droppa av på semester och sen sitter man nästan ensam kvar på kontoret. Fast å andra sidan så går jag när de kommer tillbaka.

Helgen som varit har tillbringats i sommarstugan och det var väldigt skönt. Fiskade på lördagen och det gick bra med ryggen. Det som hände var att jag spände mig nog lite i mesta laget. I går stannade jag i land när mannen åkte ut, passade på att städa lite. Jag gillar att göra det ensam, då får jag slänga det jag vill utan hans separationsångest för alla saker.

Midsommar står för dörren och jag har inte riktigt fattat att det redan är dags. Sommarkänslan har inte infunnit sig, men det är ju typiskt för mig och storhelger. Jag fattar ju liksom inte vitsen med dem. Alla helger är viktiga för mig. Det är min laddningstid för att orka med veckorna, sen om de är långa med en extra dag här eller där gör mig bara ännu nöjdare och piggare.

Nu måste jag röra på mig. Kommer ha mycket dator tid den här veckan pga av jobb på webben så det gäller att jag rör på mig så mycket jag bara kan. Annars kommer jag inte kunna gå till midsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar