tisdag 29 juni 2010

Minisemester

Min lilla minisemester på fem dagars ledighet är snart slut, men jag har haft det skönt och känner att nu räcker nog energin fram till semestern. Började med att fira midsommar i Hällefors med släkten. Soligt och riktigt somrigt hela dagen. Midsommardagen tillbringades som förra året på Fornaboda travbana tillsammans med utökad familj. Inte lika tur med vädret denna dag utan fick några regnskurar på oss, men det gjorde inget. På kvällen for vi hem och jag fick packa om. Söndag lunch åkte jag, stora syster, vännen E och min nya vän S till Tallin. 40 timmars kryssning med god mat, god dryck, shopping, skratt och en massa solsken. Kom hem med en liten laddning godis inför semestern. Vi hade bara en dag i Tallin men det är en stad jag kommer att åka tillbaka till och då stanna lite längre. Mycket att se men det hanns inte med.

Nu är jag hemma igen och har packat upp och kör en tvättmaskin. Jobba i morgon hoppas jag, men i morse när jag vaknade hade jag väldigt ont i halsen och öronen. Skyller på AC i bussen för nåt annat kan jag inte se. Det var ingen partykryssning alls faktiskt. Dricker te och hoppas på det bästa. I morgon ska ny ryggsäck inköpas och ny packning ordnas inför helgen. Blir en annan typ av packning eftersom vi pratar fiskehelg med mannen. Njutningsfullt det med eftersom det troligen blir så att vi kommer vara ensamma i stugan bara vi två. Tyst och lugnt och helt utan krav. Ser fram emot det också. Alla turer i sommar kommer att ha sin charm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar