fredag 18 juni 2010

Helg igen

Snacka om att ingen dag är den andra lik. I går hade jag energi så jag nästan glömde gå hem. Arbetet bara flöt på. I dag är det trögare. Kan bero på att jag ska ägna lunchen åt ett tandläkarbesök. Inte så ångestframkallande i dag eftersom det handlar om rengöring och tandstens borttagning, men ändå. Jag hatar ju att överhuvudtaget sätta mig i den där stolen.

Regntunga skyar över Örebro i dag. Känns så där inför helgen. Vi ska i alla fall åka till sommarstugan och försöka komma ut på sjön och fiska. Enligt prognoserna så ska det inte bli så illa i morgon förmiddag så det passar bra. Köpt lite nya böcker så jag kan nog roa mig även om det blir så att jag stannar i land. Min rygg är fortfarande ett osäkert kort även om det är mycket bättre nu sen jag fick smärtstillande. Rör mig obehindrat och har inte ont precis hela tiden. Vet ju dock inte hur den kommer reagera med båtvistelse när man spänner sig lite hela tiden.

Svärmor har bokat tv:n hela lördagen eftersom hon ska titta på det kungliga bröllopet. Jag kan inte påstå att jag är intresserad. Mina pocketdeckare lockar mer ska jag erkänna. Jag är inte emot de kungliga som personer men däremot är jag emot monarkin som institution. Jag tycker att man i en modern demokrati ska välja både statschef och regeringschef.

Nu har jag fått lite kaffe efter förmiddagens arbetsplatsbesök och nu ska jag försöka få lite gjort innan tandis ska få besök. Sorterar, slänger och förbereder inför hösten. Det är det jag kommer att ägna mig åt fram till semestern nu på jobbet. Känns rätt ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar