tisdag 15 juni 2010

Må bra film

I går var jag och några nära väninnor och såg 2:an. Efter att slaviskt följt denna tv serie under de år den gick och sedan se 1:n var ju detta ett måste. Jag har ju även hela dvd boxen och 1:an i extended version hemma i hyllan. Jag bara älskar dessa 4 underbara kvinnor. Jag vet att det finns människor som retar sig på serien för att den innehåller för mycket sex och att de har alldeles för mycket pengar för att någon ska kunna känna igen sig. Jag tänker från ett annat håll.
Här har vi fyra olika kvinnor som genom livet stöttar varandra och finns till för varandra, både i med och motgång Oönskade graviditeter, kärleksbekymmer, relationsbekymmer, ofrivillig barnlöshet, bröstcancer, klimakteriebesvär, otrohet etc. Oavsett hur mycket pengar de har så tror jag faktiskt att de problemen är de samma för alla oavsett storlek på plånbok.
Just nu känns det som produktionsbolaget på något sätt kramat ur det sista ur de här karaktärerna, men man vet aldrig. Kommer det en 3:a så kommer jag att se den också.


Ryggen klarade av att sitta i 2 ½ timme i en biosalong vilket jag är glad för. Verkar som medicineringen börjar göra verkan. Pratade med min läkare i går och vi gjorde upp ytterligare planering och ett tillskott på vid behovs medicin när det känns för jävligt. Dunder medicin som jag inte får prova ta på dagen för man bli visst lurig av den. Tur att jag inte är hjärnkirurg då. Som jag känner det i dag kommer nog den lilla pytte förpackningen att ligga i medicinskåpet, men det känns samtidigt skönt att ha en livboj om det skulle behövas.


Nu är snart lunchen slut och jag har lugnat ner mig. Efter jag käkat i dag skulle jag ta en kopp kaffe och maskinen började låta konstigt. Öppnade den och insåg att ingen brytt sig om den den här veckan. Antagligen tror väl alla att Nån Annan ska fixa. När jag öppnade den så svämmade sumpbehållaren över så det kom sump över både bänk och golv. Torkade i säkert 20 minuter och svor som en sjörövare hela tiden. Den förste som kom in när jag nästan var klar fick sig en rejäl skopa och nummer två också. Spaka pojkar som sa åt mig att inte vara arg. Hmmf, de har inte sett mig arg, i dag var jag bara irriterad. Passa er den dagen jag blir arg på riktigt, då hade de fått sumpbehållaren över sig, det kan jag lova. Det är väl fan att inte vuxna människor kan fixa att hålla ordning på en kaffe maskin. Hur gör de hemma undrar jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar