torsdag 3 juni 2010

Sommar tider hej hej sommartider

I går kväll satt jag på balkongen och bara njöt. Det var en sån där underbar försommarkväll med solnedgång och ljumma vindar. Fick sommarkänslor på allvar. Det i sig ledde till att jag fick semesterlängtan också. 8 veckor kvar innan jag ska gå på semester, det känns långt. Det sköna är att jag får en liten försmak vid midsommar när jag är långledig över den helgen. Önskar jag hade fler semesterdagar men det gick så många i samband med flytten. Bättre nästa år. Jag har ingen aning om hur det ser ut med jobb under sommaren här. Det jag vet är att alla regelbundna möten ligger ju nere över sommaren och alla säger att det är väldigt lugnt här. Med tanke på hur min höst redan ser ut så kanske det är bra att ha en lugn period innan semestern.

Fick hem en liten manick igår som tydligen ska göra så att jag kan kolla min jobbmail hemifrån. Ska tydligen få en kod också. Jag blev så full i skratt, det såg ut som en sån liten reklam nyckelring. Jag hade förväntat mig typ ett modem av något slag. Jaja, vi får väl se om nyckelringen fungerar när alla koder är komna och jag har läst igenom manualen ordentligt.

I morgon ska det firas en student. Vännens lilla son tar studenten. Han som knappt är torr bakom öronen och bara tänker på fotboll. Ska han kallas vuxen nu, jag tvivlar. Present är införskaffad och kläder utvalda. Trevligt med fest. Om min mans chef kunde planera så kanske mannen också kunnat följa med, men det vet ingen förrän i sista sekunden. Konstigt med en chef som inte bryr sig om sina anställdas privatliv alls. Min fackliga sida av hjärnan kokar nästan över men mannen säger att jag inte kan jämföra med kolossen landstinget hela tiden. Men arbetstidslagen och semesterlagen gäller inte bara i offentlig sektor men det är det tydligen inte alla chefer som vet.


Nu är lunchen lagom smält för att ge sig ut på en cykeltur till stora sjukhuset och prata säkerhet i eftermiddag. Skönt att ha ett jobb där jag kan ta en cykeltur på arbetstid, kanske även stanna vid en glass kiosk. Jag dissar marknadsafton i staden fett. Orkar inte helt enkelt. Trängsel och förra årets varor nedsatta 10 spänn som marknadserbjudande väljer jag bort. Jag ska åka och handla lite mat sen ska jag åter inta min balkong i kväll och bara njuta av sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar