onsdag 23 juni 2010

Man måste välja sina utbrott


I går satt jag vid datorn hela dagen och jobbade. Förmiddagen ägnades åt hemsidan och som omväxling gick jag över på att göra power point program för höstens utbildningar på eftermiddagen. Fick till ett riktigt bra program med ca 30 bilder som jag fixade och trixade till med gammalt och nytt material. När jag skulle stänga ner datorn för dagen hade jag ganska många fönster öppna, det blir så när man är som mig. Så klart frågade min snälla dator om jag ville spara mitt power point program. Vad svarar jag? NEJ!!!!! Samtidigt som höger långfinger klickar till på musknappen inser jag vad det är jag gör, men då är det för sent. Under loppet av en hundra dels sekund valde jag mellan att få ett utbrott eller att stänga ner datorn och gå hem. Jag valde det senare. Tror jag valde rätt annars hade jag blivit sittande hela kvällen för att göra om det, men nu åkte jag hem och umgicks med min man istället. Bara att bita i det sura äpplet och ta nya tag i dag. Nu vet jag ju i alla fall hur jag vill ha det.
Försökte packa i går, men som vanligt har jag inget i garderoben att ta med. Eftersom prognosen för Tallin visar 15 grader och solsken på måndag måste det bli en blandad resväska med alternativa kombinationer. Ja ja, det ska jag ta hand om i kväll. Lättare att packa för midsommar i Bergslagen. Varma och myggsäkra kläder för kvällen, linne o shorts för solig dag och regnställ utifall att.
Ska även midsommarhandla i dag. Måste planera lite picknick mat och lite annat gotta för helgen. Får väl gå runt och lite på affären och leta lite.
Nu dags att ta tag i dagen. I eftermiddag ska jag träffa min sjukgymnast och hoppas på att jag får bra betyg.

1 kommentar:

  1. Be nån av ITsnubbarna om hjälp! Datorn sparar automatiskt "nånstans" där ITgubbs kan leta. FÖRHOPPNINGSVIS. I alla fall funkar hemdatorer så. Men landstingets är ju inte som hemma.
    LYCKA TILL!
    Och - Glad Midsommar!

    SvaraRadera