måndag 7 juni 2010

En familjehelg

Haft en ganska skön helg.
Fredagen var en fest för lilla B som tog studenten. Förstår inte vad gamla barnen blir äldre men inget syns i min spegel.

På lördagmorgon åkte mannen och jag till Hällefors för lite socialsamvaro med familjen. Mannen fick åka hem på eftermiddagen eftersom han skulle jobba, men jag fortsatte att umgås med familjen. Utspridda som vi är så träffas vi inte så ofta. Även där märker man på barnen att åren går fortare än man inser. Lilla E som nyss var en bebis i mina ögon är ju en liten dam på 3 år med mycket bestämda åsikter, W är en kille med 100 % koll på det mesta sen har vi stortjejen S som sakta men säkert är på väg mot tonåren även om det dröjer ett par år till.

Även om jag trivs med att åka bort och umgås med trevliga människor så älskar jag alltid att komma hem. Jag är en hemma kuf egentligen. Söndagkvällen firades lite nationaldag med sill och potatis och jordgubbar till dessert. Skönt att ha en liten myskväll innan han går på en veckas nattskift. Det innebär att vi inte kommer ses ordentligt förrän på fredag eftermiddag.

I dag hade jag väldigt lång startsträcka med min rygg. Tur att jag inte hade nåt bokat tidigt i dag. Sakta men säkert börjar jag starta veckan som ligger framför mig. Solen syns inte mycket i dag men jag tror veckan kommer bli bra i alla fall. På onsdag ska jag på after work med mina gamla arbetskamrater och på torsdag fyller mannen år så det blir lite festligheter i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Och i morgon lunchar vi! Ska bli så kul att ses!

    SvaraRadera
  2. Du måste skoja har du också träffat en man som älskar att fiska och fyller den 10 juni:-)

    SvaraRadera