tisdag 13 juli 2010

Äntligen


Har lusläst väderprognoserna och väntade och längtade efter åska och regn i dag. Det skulle komma på förmiddagen. Jag plockade med mig regncapen eftersom jag skulle klippa mig på lunchen. Arbetskamraterna skrattade åt mig och sa att det inte skulle komma nåt regn. Förmiddagen kom och gick, inget regn. Besöket hos frissan blev på gränsen till plågsamt. Allergi och ÖLI gjorde att jag knappt kunde andas trots medicin. Tog mig i alla fall dit och blev klippt till semestern och köpte mig lite mat. När jag kom tillbaka till jobbet för att äta så kom första skuren. Jag formligen kände hur det blev lättare att andas för varje droppe som kom ner. När det blev dags att gå hem var det ingen som skrattade åt min regncape utan det kastades lystna blickar efter den så jag fick skynda mig ut. Temperaturen är nere på 20 grader nu och jag kan andas utan problem. Vän av ordning kanske menar att det är antibiotikan som håller på att göra nytta, men jag tror att regnet var bästa medicinen i dag. Ser fram emot en sval natt med en god sömn.
Mannen har jour i kväll och åskan innebär att han kommer jobba länge. Bara för mig att sikta på en ensam kväll hemma. Har en bra bok jag håller på med och några filmer som jag är nyfiken på så jag klarar mig nog. Just nu njuter jag bara av att sitta på balkongen och dra djupa andetag, ibland har man inte stora krav på livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar